reklama

Varíme s medveďom - ...taká musaka, že až... :)

Príjemný zvyšok nedele všetkým. Dnešný recept sa nerodil ľahko. Nejako som mal zahmlené. Listoval som všetkými možnými kuchárkami, či ma niečo nenakopne, aby som nakoniec dolistoval k receptu musaky gréckeho pôvodu, ktorú neviem prečo v kuchárskej knihe nazvali Istanbulská musaka. Keď som si však pozrel použité ingrediencie, ich dostupnosť a nenáročné prevedenie, bolo mi jasné, že som doma. A recept sa skutočne fantasticky vydaril.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (51)

Čo budeme potrebovať:

Tak najprv sa vám musím pochváliť. Po skutočne dlhom čase sa mi podarilo zhromaždiť všetky ingrediencie na úvodnej fotke bez toho, že by som na nejakú zabudol.

Potrebujeme: 500 g mletého mäsa, 300 g v osolenej vode uvarenej ryže (v suchom stave vám stačí 100 g), 100 g čiernych olív bez kôstok, 8 rajčín, 4 papriky, 1 veľkú alebo 2 malé cukety (baklažány, patizóny...), 8 strúčikov cesnaku, 2 vajíčka, petržlenovú vňať, kúsok bielej veky, alebo 2 lyžice strúhanky a olej na vysmážanie, najlepšie olivový.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Musaku ochutíme 1/2 kocky masového bujónu (alebo 300 ml mäsového bujónu), čiernym korením, soľou, trochou sušeného chilli (či pálivej papriky, prípadne kajenského korenia...), oreganom a ak máme, tak aj bazalkou, môže byť aj sušená. (ja som just nemal..)

Obrázok blogu

Tak a teraz prichádza najotravnejšia fáza:

Ak máte možnosť a priestor, prizvite si nejaké príbuzenstvo na pomoc.

Cuketu očistíme a nakrájame na zhruba 3/4 cm hrubé plátky, rajčiny umyjeme a nakrájame na kocky, papriku očistíme, odzrníme a nakrájame na kocky. Petržlenovú vňať umyjeme a nasekáme, cesnak očistíme, no a olivy nasekáme na menšie kúsky a vmiešame ich do uvarenej ryže.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Takto to mám rád, milí moji. Keď už je všetko očistené a nakrájané a ja už môžem iba variť. Vôbec sa mi nechce stresovať krájaním a čistením počas varenia. Vždy si pri tom spomeniem na utrápené a zrobené maminky.

Obrázok blogu

Tak a ide sa variť:

Mleté mäso posolíme, dochutíme korením a trochou sušeného chilli (opatrne!) a osmažíme na troche oleja. Smažíme pomaly, mäso miešame a hrudky roztláčame. Papriku urestujeme na troche oleja v samostatnom kastróliku do sklovita.

Obrázok blogu

Potom mäso a papriku zmiešame, necháme asi polhodinu chladnúť a do zmesi vmiešame dve surové vajcia.

Obrázok blogu

Cukety (a skutočne taký baklažán by bol tiež vynikajúci) osmažíme na oleji do hneda z oboch strán. Nezabudneme obe strany počas smaženia jemne posoliť. Osmažené kolieska necháme v sitku alebo cedníku odtiecť od zbytočného oleja.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

V rozpise ingrediencií som napísal bielu veku, alebo strúhanku. Samozrejme môžete použiť aj klasickú suchú strúhanku. Ale na posýpky (napr. aj na posypanie pečenej ryby) je oveľa lepšia takáto 'strúhanka' z bielej veky. Na rozmixovanie však potrebujete inštrument na obrázku nižšie.

Obrázok blogu

Tak a ideme vrstviť:

Na spodok jemne vytretého pekáča dáme vysmažené cukety...

Obrázok blogu

...a hneď na ne ide vrstva nakrájaných rajčín. Rajčiny jemne posolíme a posypeme oreganom, prípadne bazalkou.

Obrázok blogu

Tretia vrstva je uvarená ryža s olivami...

Obrázok blogu

...a na vrch ide zmes mletého mäsa a paprikou a vajcom.

Obrázok blogu

Ak nemáme čerstvý mäsový bujón, tak si ho pripravíme z 1/2 kocky a 300 ml vriacej vody. Pamätáme na to, že bujón je slaný, takže 1/2 kocky naozaj stačí.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Bujónom zalejeme musaku a posypeme ju strúhankou.

Obrázok blogu

No a na záver posypeme musaku petržlenovou vňaťou.

Obrázok blogu

Pečieme v predhriatej rúre na 180 stupňoch asi 1 hodinu až 1 hodinu 15 minút. Tekutina by sa mala z prevažnej miery odpariť, ale zároveň by musaka mala ostať šťavnatá. Po upečení môžeme musaku nechať vo vypnutej a zavretej rúre 20 minút odpočívať.

Obrázok blogu

Milí moji,

teda bol som veľmi spokojný. A Medveď chválil 'o dušu'. Podávame s čerstvým chlebom, alebo varenými zemiakmi. Dobrú chuť.

Obrázok blogu

tenjeho

Roman Daniel Baranek

Roman Daniel Baranek

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  661
  •  | 
  • Páči sa:  693x

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu