reklama

Varíme s Medveďom - Ryža... ryža... ryža...

Ak nepatrite medzi mojich priateľov, tak vôbec netušíte, že už piaty týždeň držíme u nás doma očistnú ryžovú kúru. Všetky recepty uverejnené v týchto piatich týždňoch boli uvarené dávno pred tým a zaradené do sekcie rezerva, alebo sme ich výsledky porozdávali, a tak ich jedol niekto celkom iný. Ďalší víkend je posledný a ryžová kúra skončí, ale presne vtedy budem variť na jednu menšiu párty, tak sa konečne lupo dočká variácie na mäsové gule. Ale dnes teda naozaj nebolo kde vziať a nekradnúť, takže som sa rozhodol, že sa niečo o tej našej ryžovej diéte dozviete aj vy. Nebojte sa, na koniec tu jeden recept predsa len bude a myslím, že je aj celkom zaujímavý.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (45)

Ryžová očistná kúra sa skladá zo štyroch deväťdňových období, v ktorých si postupne pridávam zložky stravy a ingrediencie. Takže čo budeme potrebovať.

Obdobie prvé

Naturálnu ryžu. No a ešte vodu. Čistú. To je všetko.

Obrázok blogu

Že čo s tou ryžou urobíme? No uvaríme je v čistej neposolenej vode a potom ju trikrát denne jeme. Raňajky obed večera - deväť dní.

Keď sa naturálne ryža varí, má nádhernú orieškovú vôňu. Teda to trvá tak prvé tri až štyri dni, potom už si len, čo začne vrieť a "voňať", povieme s myšlienkou na bravčovú krkovičku - Sakra zase ten ryžový smrad!

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V knižke o ryžovej kúre je napísané - Nemusíte byť vôbec hladní, pretože tri krát denne môžete zjesť ryže koľko chcete. Ale no určitééé, ja osobne som piaty deň nechcel jesť už vôbec žiadnu ryžu, najlepšie nikdy v živote.

Keď piaty deň moje raňajky obed aj večera pozostávali z troch lyžičiek ryže (viac som do seba nedostal) musel som na niečo prísť. A napadlo mi, keďže milujem kaše, začať tú moju ryžu mixovať. S rozmixovanou ryžou som potom vydržal až do konca prvej časti kúry.

Obrázok blogu

Obdobie druhé

K uvarenej ryži môžeme pridať aj tepelne upravenú zeleninu a veľmi, veľmi, veľmi striedmo môžeme začať používať aj soľ. Samozrejme morskú. Zeleninu môžeme pariť, variť, piecť, grilovať, prípadne dusiť bez oleja na vode, čo je vlastne tiež variť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nebudem Vám klamať. Tá uvarená mrkva s karfiolom bola úplne najlepšia, akú som v živote jedol. Tromfla ju už len cukina s paprikou, ktorú som upiekol na druhú deň.

Nuž všimli ste si dobre, ryžu, ktorej má byť najmenej 75% z dennej dávky potravín, som v tomto týždni ešte stále musel mixovať. Inak som ju jednoducho zjesť nedokázal.

Obrázok blogu

Najväčšia nepríjemnosť s týmito dvomi obdobiami bol acetónový dych, ktorý otravoval okolie priateľom, známym a spolucestujúcim v MHD. Niekedy ráno to vyzeralo, ako keby do autobusu nastúpila partia nafetovaných čuchačov. Umytie zubov pomohlo asi na päť minút, a tak museli prísť na radu osviežovače dychu a žuvačky bez cukru. A na poradách som sa snažil sedieť dosť ďaleko od ostatných.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Vsuvka druhého medveďa: "Ja som v tejto fáze máličko podvádzal tým, že som si ryžu zakvapkával sojovou omáčkou. Acetónový dych som nemal, ale mal som šialené nervy, či to Medveď Bobo v zdraví prečká...:)"

Pozitíva však výrazne prevažovali. Vlastne ani neviete, že ste mali telo zanesené odpadom, kým sa vám nezačne prečisťovať a vy to naozaj fyzicky nepocítite. Veľmi prijemný pocit ľahkosti a energie sa dostavil už štvrtý deň. Čistenie bolo občas búrlivé, ale úľava sa vždy dostavila okamžite. Celkovo som pocítil zvýšenie aktivity a akýsi väčší záujem.

Obdobie tretie

K predchádzajúcemu sa pridajú strukoviny, zelené, čerstvé, alebo sušené bylinky a CESNAK! Jednoducho úžasné. V kombinácii so strukovinami mi ryža celkom prestala vadiť a dokázal som ju jesť bez problémov. Veď uznajte, že toto už normálne začína vyzerať ako jedlo. Hnedá fazuľa, grilovaná cukina a kapia a... no teda... čo sa dá robiť... naturálna ryža a obed je zbalený.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

A tu s dusenou šošovicou. Cesnak a tymián. Jednoducho úžasné jedlo.

Obrázok blogu

Niekedy v tomto týždni som pripravoval recept na placky z minulého týždňa. Placky boli okamžite po skončení zabalené a vyexpedované z domu.

Kilogramy stále pekne odskakujú a pocit ľahkosti a aktivity, aký som už dávno pred tým nepocítil, ma núti začať sa zamýšľať nad tým, čo spravíme po skončení očistnej kúry. Napadlo mi založiť niečo ako hnutie s názvom 'Viem čo jem'. Nie, nejde o to do konca života jesť len ryžu zeleninu a strukoviny. Skôr o to nejesť potraviny, o ktorých neviem, čo presne obsahujú, alebo neviem, ako sa vyrábajú. Stručne, ide o prípravu jedla výhradne z prvotných surovín. Môj prieskum a výskum je teraz v plnom prúde a hneď po skončení sa do tohoto sveta prirodzeného varenia vrhnem. Chlebové placky z minulých dvoch receptov boli vlastne takou prvou ochutnávkou.

Ako pikošku som zistil, že značka "Viem čo jem" už na Slovesnku existuje a je nalepená na výrobkoch, ktoré medzi tie vyššie spomínané absolútne nepatria a dokonca sa v posledných rokoch ukázalo, že sú zdraviu škodlivé. Však googlite a čudujte sa. :)

Presne dnes začína naše štvrté obdobie.

Obdobie štvrté

K predchádzajúcemu sa pridáva surová zelenina, olivový olej a prírodné ochucovadlá (napríklad citrónová šťava).

Fotku nemám, pretože ju ešte nebolo kedy odfotiť, zato však pre vás mám recept, ktorý som vyskúšal v treťom období očistnej kúry a mňa osobne nadchol.

Ryžovo fazuľové placky

Budeme potrebovať misku uvarenej naturálnej ryže, misku uvarenej fazule, misku uvarenej koreňovej zeleniny, cesnak, dve lyžice oleja, bazalku a dve lyžice pohánkovej múky.

Obrázok blogu

Fazuľu a ryžu pomelieme na mäsovom mlynčeku.

Obrázok blogu

Pridáme koreniny, olej, bazalku a pohánkovú múku.

Obrázok blogu

Spracujeme na lepkavú masu.

Obrázok blogu

Pridáme uvarenú koreňovú zeleninu.

Obrázok blogu

A cesto na placky je hotové.

Obrázok blogu

Mokrými rukami spravíme malé gulôčky, ktoré pokladieme na plech s papierom na pečenie.

Obrázok blogu

Každú gulôčku roztlačíme na placku.

Obrázok blogu

Pečieme v rúre vyhriatej na 170 stupňov asi tridsať minút.

Obrázok blogu

Vynikajúce vegánske, bezlepkové placky sú hotové.

Obrázok blogu

Dobrú chuť.

Roman Daniel Baranek

Roman Daniel Baranek

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  661
  •  | 
  • Páči sa:  693x

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu