reklama

Varíme s Medveďom - Viem čo jem - Raňajky a desiaty

Keď som začal svoju predstavu hesla "Viem čo jem" uplatňovať v našej kuchyni, ani som netušil, že najväčším problémom budú práve raňajky a desiaty. Pri týchto jedlách totiž najviac porušujeme pravidlo prípravy pokrmu z prvotných surovín a najviac siahame po niečom malom a rýchlom, čo spracoval potravinársky priemysel. A potravinársky priemysel sa teda parádne "vyřádil" to vám poviem. Vyhľadávaniu jednotlivých prísad a ich vplyvu na nás konzumentov som venoval dosť veľa času a vliezol som aj do niekoľkých internetových diskusií. Celé by to bolo na samostatný článok a ak sa mi podarí z toho naozaj vysomáriť, tak ho skúsim napísať. Zatiaľ som od postoja "veď je to povolená prísada, netreba byť hysterický" plynule prešiel k "fíha, nemal by niekto začať kričať?" a pomaly mi vstávajú vlasy na hlave dupkom. Ale o tom radšej inokedy, poďme variť.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (44)

Väčšina receptov, ktoré som na nete ponachádzal a ktorými by sa dali nahradiť "zdravé" produkty používané prevážne na raňajky a desiaty, mali zásadný problém. Ich príprava trvala strašne dlho. Nemôžem očakávať, že mamina, ktorá doteraz len otvorila konzervu, alebo rozbalila syr bude odteraz venovať hodinu a pol príprave, potom týždeň čakať a potom ďalšiu hodinu dokončovať. Moje "Viem čo jem" môže mať úspech len vtedy, ak bude rýchle a jednoduché. Musím sa vám vážne priznať, že nasledujúce recepty ma mimoriadne potešili a na ten druhý som osobne hrdý.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Domáci tavený syr

Budeme potrebovať dvestopäť gramov tvarohu, päťdesiat gramov masla, lyžičku sódy bikarbóny a niečo na ochutenie syra. Ja som použil cesnak. Z týchto ingrediencií vyrobíme syr s obsahom tuku 23 percent.

Ak máte prístup k domácemu tvarohu a maslu, určite použite tie. Z 'Viem čo jem' sa tak stane vyšší level, ale aj takto je výsledok zdravší ako väčšina kupovaných syrov.

Obrázok blogu

Do tvarohu dáme lyžičku sódy bikarbóny, roztlačený cesnak a všetko poriadne premiešame.

Obrázok blogu

V malom kastróliku rozpustíme maslo a keď začne vrieť, pridáme k nemu tvaroh. Celý čas poriadne miešame aby zmes neprihorela.

Obrázok blogu

Tvaroh sa postupne rozpúšťa a vzniká úplne riedka masa. Všetko to určite netrvalo dlhšie ako päť minút.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Prelejeme ju do kameninovej alebo keramickej misky a necháme vychladnúť.

Obrázok blogu

Pripravil som ešte jeden syr. Vynecháme cesnak a keď je syr rozpustený vmiešame do neho na jemno nasekanú hrsť pažítky.

Obrázok blogu

Keď som skončil prvý syr, všimol som si, že na povrchu sa vytvorila vrstva zasušenej "kože" skoro ako na teplom mlieku. Tomu zabránime jednoducho, z papiera na pečenie vystrihneme koliesko a položíme ho z vrchu na tuhnúci syr.

Obrázok blogu

Čerstvé pečivo z pekárne na rohu, jarné reďkovky z trhu na Žilinskej a domáci pažitkový syr. Proste nádherné ráno.

Obrázok blogu

Dobrú chuť.

Obrázok blogu

Viem čo jem nemusí nutne predstavovať vegetariánsku stravu. Dokonca ani stravu, ktorá je diétna, alebo v našich mysliach zakorenená ako zdravá. Nasledujúci recept je konečne prvý, ktorý nie je vegetariánsky ani vegánsky. Toto jedlo skutočne nikto nemôže podozrievať z toho, že by bolo diétne, ale pri jeho konzumácii si stopercentne môžeme povedať 'Viem čo jem'.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Domáca pečeňová paštéta

Budeme potrebovať, pol kilogramu kuracích pečienok, jednu malú cibuľu, alebo dve biele časti jarnej cibule, dvestopäťdesiat gramov šampiňónov, jedno kyslejšie jabĺčko, lyžicu masti, lyžicu bazalky a soľ.

Obrázok blogu

Na panvici rozohrejeme masť a opražíme na nej nasekanú cibuľku.

Obrázok blogu

Pridáme nakrájané šampióny, jabĺčko a bazalku. Premiešame a asi päť minút podusíme pod pokrievkou.

Obrázok blogu

Pridáme očistenú a nakrájanú kuraciu pečeň. Premiešame a ďalších päť minút podusíme.

Obrázok blogu

Ak je treba a zmes obsahuje priveľa tekutiny, tak ju ešte odokrytú povaríme, aby sa tekutina čo najviac zredukovala. Mne stačili dve minúty.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Ponorným mixérom všetko poriadne rozmixujeme a zmes jemne osolíme a premiešame.

Obrázok blogu

Preložíme do vhodnej nádoby a necháme vychladnúť. Ak chceme niekoľko dní uchovať v chladničke, roztopíme masť a nalejeme ju v tenkej vrstve na paštétu.

Obrázok blogu

Podávame s čerstvým chlebom a jarnou cibuľkou, ktorá sa podľa mňa hodí najviac.

Obrázok blogu

Tak dobrú chuť a nazdravie!

Roman Daniel Baranek

Roman Daniel Baranek

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  661
  •  | 
  • Páči sa:  693x

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu