Mnoho ľudí si od tofu dáva vytrvalý odstup, ale v našej kuchyni túto ingredienciu používame celkom radi. Vraj je zdravá a ja môžem doplniť, že ak sa dobre pripraví, aj chutná. V dnešnom recepte som použil údené, ale určite sa dá pripraviť aj z čistého. Navyše, ak použijete biele tofu, jedlo sa okamžite stáva vhodným pre "Viem čo jem".

Čo budeme potrebovať

2 kusy údeného tofu, 1 šálku ovsených vločiek, dve lyžice sezamu, dve vajcia, sójovú omáčku a nejakú strúhanku na obaľovanie. Ja som použil bezlepkový výrobok, kukuričnú strúhanku.

Jedlo okoreníme soľou a zmesou korenia podľa vlastnej chute. Môžeme použiť všetko, čo sme zvyknutí dávať do bežných fašírok, ale mám pre vás inšpiráciu na malú zmenu. Okoreniť čevapčiči mletým čiernym korením a sušeným mletým zázvorom.

001.JPG

Čo s tým urobíme

Ovsené vločky a sezam vysypeme do horúcej panvice.

002.JPG

Na sucho a za stáleho miešania ich opražíme, kým nezískajú zlato hnedú farbu a orieškovú vôňu. Necháme ich vychladnúť.

003.JPG

Potom zmes opražených ovsených vločiek a sezamu rozmixujeme na prášok. Získame tým vlastne takú ovseno sezamovú múku.

004.JPG

Tofu nakrájame do väčšej misy. Pridáme vajcia, ovseno sezamovú múku, soľ, sójovú omáčku a koreniny podľa vlastného výberu.

005.JPG

Ponorným mixérom všetko rozmixujeme na hladkú kašu, ktorú necháme chvíľu odpočinúť v chladničke.

006.JPG

Mokrými rukami tvoríme zo zmesi malé valčeky, ktoré obaľujeme v strúhanke. Masa je mäká a dosť sa lepí, takže sa snažíme mať ruky stále mokré a pracujeme jemne, ale rýchlo.

007.JPG

Valčeky naukladáme na plech vystlaný papierom na pečenie.

008.JPG

Pečieme v rúre vyhriatej na stosedemdesiat stupňov asi dvadsať minút.

009.JPG

Najlepšou prílohou sú varené zemiaky a nejaký jednoduchý šalát.

010.JPG

Jednoduchý, ľahký a pri tom chutný obed je zabalený.

Dobrú chuť.

011.JPG