Varíme s Medveďom - Schudnime s Medveďom

Autor: Roman Daniel Baranek | 15.1.2012 o 12:00 | Karma článku: 12,22 | Prečítané:  7296x

Nedá sa nič robiť, novoročné predsavzatia treba začať plniť. To naše sa dotkne aj nášho blogu, a teda aj vás, našich čitateľov. Nemal by to byť až taký problém, pretože v diskusiách sa podchvíľou niekto sťažuje na svoju váhu a na to že by veru potreboval tento blog vypustiť a venovať sa radšej svojej línii. No a práve pre tých máme dobrú správu. Nemusíte nič vypúšťať, pretože línii sa môžeme venovať spolu. Na blogu sme neexistuje nikto, kto by v otázkach chudnutia bol väčší expert ako Miro Veselý. Ak to myslíte vážne, pekne pohodlne sa posaďte a čítajte (hlavne jeho staršie články) Jeho blog je úžasne spracovaný a ja sa preto problematike chudnutia ako takej venovať nebudem a viac vám napíšem o jednotlivých jedlách a receptoch.

Ale pár veľmi stručných rád na začiatok by to chcelo. Tak teda tu.

Nedržte diétu, zmeňte stravovacie návyky. Rôzne diéty sú síce účinné, ale v zásade účinkujú len krátkodobo a ich dlhodobé používanie nemôže normálny človek vydržať. Po tom čo sa vrátite k svojej predchádzajúcej strave, okamžite všetky kilá naskáču späť.

Ak chcete naozaj schudnúť, musíte naozaj jesť. Nehladujte. A znova treba povedať, že hladovanie vám síce pomôže schudnúť, ale hladovať celý život... Veď si len spomeňte čo povedala Julia Roberts vo filme Noting Hill, keď súťažila s priateľmi Hugha Granta pri stole o posledný kus čokoládového koláča.

Diétne neznamená nechutne. Sledujte síce množstvo a kvalitu vašej potravy, ale nezabudnite si jedlo ochutiť a dochutiť. Skúste nájsť veci, ktoré vám chutia a pri tom nie sú zložené len zo soli, tuku bielej múky a cukru. Uvidíte dá sa to.

Nájdite v tom niečo pozitívne. Len pre inšpiráciu vám prezradím to moje. Ja jem veľmi rád, bežne som ale natoľko zaneprázdnený, že jem maximálne dva krát za deň a vtedy veľa a všetko. Keď ale chudnem prinútim sa dodržiavať režim a jem päť až sedem krát za deň. Vlastne keď chudnem jem oveľa viac a oveľa viac si môžem vychutnávať jedlo, ako keď priberám.

No a poďme na to.

Raňajky

Na raňajky máme najradšej ovsené vločky. Macko na sladko s jogurtom mliekom a ovocím tak ako si ich robí väčšina.

001.JPG

Ja ale milujem ovsené vločky na slano. Skúste. Možno neobvyklé, ale vynikajúce. Vločky zalejeme vriacou vodou s kanvice. Hladina by mala byť asi prst nad vločkami. Necháme odstáť najmenej hodinu, najlepšie cez noc. Ráno prisolíme, jemne okoreníme a posypeme napríklad nastrúhanou mrkvou, alebo kukuričkou.

002.JPG

Toto je nedeľná verzia vločiek na sladko. K jogurtu, mlieku a ovociu si pridáme aj lyžicu medu.

003.JPG

Celkom iné raňajky. Jeden krajec čierneho chleba a pol kelímku Cottage syra. K tomu zelenina podľa chuti a v neobmedzenom množstve.

004.JPG

Rovnaký chlieb, desať dekagramov šunky a opäť zelenina.

005.JPG

Občas je dobré zaradiť deň bez sacharidov. Moje obľúbené raňajky vtedy sú pätnásť dekagramov šunky a pol litra acidofilného mlieka.

006.JPG

Desiate a olovranty

Veru áno, zvyknite si tieto dve jedlá nevynechávať. A viete čo je na obrázku nižšie? No to je plná misa desiat. Mala by vám vystačiť až na štrnásť dní. Ovocie je dobré konzumovať v jedlách doobedňajších. Raňajky desiata a obed. Potom už je lepšie sústrediť sa viac na zeleninu. Sušené ovocie je záchrana, keď vás prepadne neudržateľná chuť na sladké. Ale aj to jedzte s mierou.

101.JPG

Olovrant zabalený do práce môžeme doplniť ešte jogurtovým dipom. Vyrobíme ho z jogurtu, soli, citrónovej šťavy a čerstvých byliniek.

102.JPG

Áno aj toto je povolený olovrant. Desať dekagramov kešu orieškov. Iné orechy dočasne obmedzíme alebo úplne vynecháme.

103.JPG

A toto je môj obľúbený, vhodný na bezsacharidové dni. Čistú chuť tvarohu jednoducho milujem.

104.JPG

Obedy

Zeleninové kari s ryžou nájdete tu. Množstvo príloh počas chudnutia sa snažíme obmedziť na polovičné dávky, o to viac si doprajeme zeleniny a chudého mäsa.

201.JPG

Veľký zeleninový šalát a kúsok pizze na tenkom chrumkavom ceste. Túto sme objednali a pre troch bola na dva krát.

202.JPG

Kari polievka mi spravila veľkú radosť keď som premrzol v meste. Na lyžici olivového oleja sparíme lyžicu kari. Pridáme jeden veľký karfiol rozobratý na ružičky a zalejeme vodou. Uvaríme do mäkka pridáme trochu mlieka a rozmixujeme na hustú krémovú polievku. Dochutíme soľou a citrónovou šťavou.  Ako vložku podávame hrozienka, ktoré boli pol hodinu namočené v horúcej vode.

Počas dietovania sa pokúste vyhnúť veľkým viacchodovým menu. Ak máte chuť na polievku, proste si z nej urobte jedno denné jedlo.

203.JPG

Skvelé fašírky z ovsených vločiek a hrášková kaša. Recept nájdete tu.

204.JPG

Viete že zemiaky uvarené v šupke, alebo  v pare majú najmenej kalórii zo všetkých bežných príloh? Veru tak menej ako ryža. Kalórie sa do zemiakov dávajú až ich úpravami. Napríklad vysmážaním. Tofu čevapčiči zabalené obed do práce.

206.JPG

Plnený baklažán s grilovaným kuracím mäsom. Skúste sa pohrať s korením do plnky v tomto recepte a uvidíte s akým skvelým voňavým jedlom môžete chudnúť.

207.JPG

Najdiétnejší spôsob prípravy jedla je parenie. Recepty na parenie nájdete tu.

209.JPG

Večere

U nás na večeru prevláda najmä zelenina. Táto parená z rovnakého receptu ako jedlo vyššie.

301.JPG

Alebo surová, ako šalát. S kuracím mäsom nasucho opraženým na panvici. Šaláty sú u nás hlavným večerným jedlom. Sú obvykle dosť veľké a naozaj sa z nich parádne najeme.

302.JPG

Recept na záver

Priravíme si ryžovo ovsené placičky.

Budeme potrebovať desať dekagramov uvarenej ryže, desať dekagramov ovsených vločiek namočených v horúcej vode, jedno vajce, dve lyžice celozrnnej grahamovej múky, kukuričku, soľ a korenie podľa chuti.

401.JPG

Všetko pomiešame dokopy a vytvoríme stredne tuhé lepkavé cesto.

402.JPG

Mokrými rukami tvoríme guľky, ktoré potom na suchej panvici prstami roztlačíme do placky. Opekáme z oboch strán asi päť minút. Rovnako dobre ich môžeme pripraviť aj v rúre, na plechu vystlanom papierom na pečenie.

403.JPG

Voňavé chrumkavé.

404.JPG

S kyslou kapustou ako olovrant, alebo večera.

405.JPG

S našou dusenou zeleninou ako skvelý obed.

406.JPG

Verím, že inšpirácie máte viac než dosť. Tak si pekne sadnite a pripravte si jedálny lístok na budúci týždeň, rozpíšte nákup a šup. Ide sa chudnúť.

Ale aj napriek tomu.

Dobrú chuť.

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

Kto bude na Vianoce dokladať tovar? Firmy nevedia nájsť brigádnikov

Vo väčších mestách ponúkajú brigádnikom aj štyri eurá za hodinu, ale nikto nemá záujem.

SVET

Deň, ktorý navždy zostane dňom hanby USA

Od útoku na Pearl Harbor ubehlo 75 rokov.

PLUS

Anton Zajac: Šancou pre Slovensko je nová, slušná strana

Nežijeme v liberálnej demokracii, ale oligarchii, hovorí spolumajiteľ Esetu.


Už ste čítali?