reklama

Bol som tam

Áno bol som tam a bolo to... Veľké. Kričal som „Zlodeji do basy!" a „Gorila za mreže!" a „Máme vás dosť!" a spieval som hymnu a spolu s ďalšími tisíckami ľudí som prešiel k prezidentskému palácu a s tými istými ľuďmi som prerazil 100 metrovú imunitnú zátarasu a vyšiel až hore na parlamentné schody. Bolo to naozaj veľké.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (89)

Začalo sa to na námestí SNP. A už tu bolo jasné, že nebudem musieť odísť. Sám sebe som totiž sľúbil, že ak sa medzi rečníkmi objaví prvý politik, ktorý nám bude strkať pod nos 99%, alebo obyčajných ľudí, alebo..., otočím sa na päte a odchádzam. Celé stretnutie bolo ale prísne apolitické, dokonca by sa dalo povedať, že proti politické. Skvelý Trnkov príhovor „Pozdrav od finančného magnáta" nás všetkých rozosmial a všeobecnú náladu asi najlepšie vystihla veta iného rečníka „Keď sa pozerám na ponuku politických strán pre voľby 2012, cítim sa ako hovno."

Po príhovoroch sme sa vybrali k prezidentskému palácu. Pri presune bolo vidieť, že ľudia stále pribúdajú. K prezidentskému palácu nás už prišlo najmenej 2 000. Vzduchom lietali banány (ktoré nemohli nikomu ublížiť) a nádvorie prezidentského paláca sa tak stalo snom každej opice. Alebo si môžu v paláci dnes na večeru spraviť banánový koktail. Aj tu sa objavilo zopár jednotlivcov, ktorí si túto demonštráciu pomýlil s politickým mítingom svojej obľúbenej strany, ale boli v úbohej menšine.

Na TA3 práve teraz, keď toto píšem, moderátor rozpráva o tom, ako sme spôsobili incident, hádzaním banánov na prezidentský palác a vajec na parlament (k tomu sa ešte dostaneme). No povedzte nie je to úžasné? Banda politikov a finančníkov tu na padrť roztrieskala samotné základy parlamentnej demokracie a my sme spôsobili incident. Banánmi. Úžasné.

Od pána prezidenta sme sa potom už vybrali k samotnému cieľu našej cesty. Priamo do zoologickej k nášmu slovenskému parlamentu a jeho gorilám. Boli nás plné palisády a počet ľudí v tejto chvíli odhadujem na štyri až päťtisíc. Páni z parlamentu nechali pred svoju budovu postaviť jednoduché zátarasy a za ne umiestnili zopár policajtov. Zastali sme zapálili sviečky a zaspievali hymnu. Tým sme naplnili predstavu organizátorov o tom, že ukážeme politikom slušnosť a iné pozitívne hodnoty. Priamo predo mnou prilepený k zátarasu stál mladý muž a rozprával sa s policajtom:
- Ty si s nimi?
- Nemôžeš byť s nimi.
- Ty musíš byť s nami. Veď si rovnaký ako my.
- Ty si s nimi?
Nebol.
Prerazili sme zátarasy, policajti ustúpili a my sme prišli až celkom k parlamentu. Pred dvere do budovy, v ktorej slovenskí politici pošliapali dôveru, ktorú sme im dali. Okná parlamentu sme zahádzali vajíčkami.
- Vylezte potkany! (Naozaj som si ani na chvíľu nemyslel, že by sa ešte niekto z nich nachádzal v budove)

Tesne pred šiestou som sa vybral domov. Svoje som povedal, zakričal, zaspieval a zahodil. Fotil som svojím starým a technicky nedokonalým mobilom fotky, ktoré by sa asi v žiadnej agentúre neuchytili, ale mám akosi pocit, že na nich je tá atmosféra. Viem sú otrasné ale sú autentické.

„Kto neskáče je gorila"

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Roman Daniel Baranek

Roman Daniel Baranek

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  661
  •  | 
  • Páči sa:  693x

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu