Varíme s Medveďom - Schudnime s Medveďom, nevzdávajme to

Autor: Roman Daniel Baranek | 29.1.2012 o 12:00 | Karma článku: 11,80 | Prečítané:  4962x

Mrzí ma to, ale naozaj tento týždeň znova. Recepty na schudnutie a ešte k tomu zo štatisticky najneobľúbenejšou surovinou. Ukážeme si totiž jedlá zo sóje a tofu. Ale veď som hovoril, že ma to mrzí. Neviem presne prečo je sója tak hrubo zaznávaná, ale domnievam sa, že to bude preto, že ju ľudia nevedia poriadne pripravovať. U nás už jedlo veľmi veľa odporcov sóje, ktorí si mimoriadne pochvaľovali napríklad kuracie kung-pao bez kúska kuracieho mäsa. Takže ak voči "sójovému mäsu" cítite nenapraviteľný odpor, radšej dnes ani ďalej nečítajte. No a ostatným sľubujem, že si ukážeme, ako sa dá sója upraviť do mimoriadne požívateľnej formy.

Výhodou sóje je, že neobsahuje žiadne tuky ani sacharidy a pritom je plná bielkovín. Takže k chudnutiu absolútne dokonalá potravina.

Ako vždy aj dnes pár stručných rád.

Veľmi dôležitý pri chudnutí je pitný režim. Pite predovšetkým čistú vodu, Ovocné a zeleninové šťavy (nie džúsy) a čaj. Úplne zabudnite na sladené sýtené nápoje. Tie sú absolútnym zabijakom chudnutia.

S alkoholom je to trochu zložité. Alkohol je aj dosť kalorický, ale najmä spomaľuje, až zastavuje spaľovanie tuku v tele, takže je po každej stránke pri chudnutí nevhodný. No ale môžem ja zakázať ľuďom alkohol? Môžem! Ak chcete schudnúť maximálne obmedzte pitie alkoholických nápojov.

A jubilejný tretíkrát vám kladiem na srdce to isté. Nehladujte! Hladovanie je základná príčina takzvaného jojo efektu.

A teraz niečo, na čo by ste sa mohli začať tešiť. Už o týždeň bude prvý free day a aj nasledujúci nedeľný recept bude v tomto duchu. Ja sa už teším a môžete sa aj vy.

Tak a teraz už si poďme pozrieť ďalšie recepty pre zlepšenie vašej váhy.

Začneme skvelou nátierkou, ktorú podávame na krajci čierneho chleba. Je mrkvová.

Pripravíme si jednu najemno nastrúhanú mrkvu, nízkotučný tavený syr, cottage syr, strúčik cesnaku, štipku soli a čierneho korenia.

101.JPG

Všetko vymiešame a raňajková nátierka je hotová.

102.JPG

Je čas pozrieť sa na staré recepty zo sóje a tofu. Jediné, čo pre potreby úpravy váhy musíme s nimi urobiť, je znižiť množstvo príloh na polovicu. Inak všetko môže zostať tak, ako bolo pôvodne.

Sójové plátky na hubách a leče. Vynikajúci recept, ktorú pripravujeme často. Ako na zemiakovú kašu pri diéte? To si povieme na konci dnešného receptu.

201.JPG

Sójové plátky zabalené do kelových listov a zapečené. Tak toto si určite skúste. Len radšej vynechajte z príloh hranolky.

203.JPG

Plnené kaleráby, ktorých plnka je tentokrát z Tofu. Recept, ktorý opakujeme pravidelne.

205.JPG

Sekaná sa dá pripraviť snáď úplne zo všetkého, tak prečo nie zo sóje. Skúste kombináciu tofu aj sóje na jednom tanieri.

206.JPG

Dá sa uvariť guláš z koreňovej zeleniny? Dá. Presvedčte sa v tomto recepte.

207.JPG

Sójové plátky, hrášok a fazuľové struky. Kombinácia, ktorá určite stojí za vyskúšanie. S ryžovými cestovinami aj trochu exotické jedlo.

208.JPG

Tak a je čas na dnešný recept. Sójové plátky na špargli.

Pripravíme si dva balíky sójových plátkov, jeden pór, cesnak, vaničku šampiňónov, zaváranú špargľu, kaleráb, smotanu na varenie a tri lyžice pohánkovej múky.

Jedlo dochutíme len soľou, čiernym korením, sójovou omáčkou, horčicou a citrónovou šťavou či octom.

301.JPG

Na troche olivového oleja speníme nasekaný pór. Pridáme plátky cesnaku, soľ a čierne korenie. Premiešame a podusíme.

302.JPG

Ďalej pridáme očistené šampiňóny nakrájané na plátky a dusíme asi päť minút.

303.JPG

Kaleráb ošúpeme a nakrájame na tenké plátky a podusíme spolu s ostatnou zmesou.

304.JPG

Sójové plátky varíme asi desať minút samostatne v posolenej vode. Vyberieme ich, jemne vyžmýkame a pridáme k podusenej zelenine. Dochutíme sójovou omákou a lyžicou horčice.

305.JPG

Pridáme smotanu a špargľu nasekanú na kusy aj s tekutinou. Prikryjeme a dusíme aspoň 20 minút.

306.JPG

Všetko pekne zahustíme pohánkovou múkou. Premiešame a ešte chvíľu povaríme.

307.JPG

Nakoniec dochutíme jedlo citrónovou šťavou, alebo octom.

308.JPG

Plátky na špargli sú vynikajúce so zemiakovou kašou. Keďže sme na diéte spravíme si kašu len z uvarených roztlačených zemiakov a horúceho mlieka. Všetko spolu vyšlaháme do krémovitej konzistencie a skončíme malou štipkou muškátového orieška.

310.JPG

Dobrú chuť! A nezabudnite, už o týždeň si všetci spolu zaslúžime náš prvý "free day" a že to teda bude!

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

Kto bude na Vianoce dokladať tovar? Firmy nevedia nájsť brigádnikov

Vo väčších mestách ponúkajú brigádnikom aj štyri eurá za hodinu, ale nikto nemá záujem.

SVET

Deň, ktorý navždy zostane dňom hanby USA

Od útoku na Pearl Harbor ubehlo 75 rokov.

PLUS

Anton Zajac: Šancou pre Slovensko je nová, slušná strana

Nežijeme v liberálnej demokracii, ale oligarchii, hovorí spolumajiteľ Esetu.


Už ste čítali?