reklama

Varíme s medveďom - Pečieme z kvásku

Tak konečne ho máme doma. Nebudem sa chváliť cudzím perím, nespravil som ho ja. Dostal som ho do daru a teraz sa o neho musím len starať a množiť ho a užívať ho a piecť s ním. Náš prvý chlebový kvások. Ak tiež chcete mať doma vlastný kvások, je to pomerne jednoduché. Stačí si zadať do googlu heslo "kvásková mapa" a objaví sa skvelý projekt pomerne slávneho českého foodblogera. Tam určite nájdete niekoho vo vašej blízkosti, kto sa s vami o kvások rád podelí. Keď sa mi podarí zachovať aspoň tretiu "generáciu" kvásku pridám sa do mapy aj ja.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (19)

Tak tu je. Chlebový kvások ako vyšitý.

Obrázok blogu

Receptov na chleba z kvásku nájdete na nete celú kopu, ja som ale chcel vyskúšať niečo iné. Tak poďme na to.

Najprv si pripravíme základ, z ktorého si odložíme kvások na ďaľšie požitie a z ktorého zároveň pripravíme cesto. Pripravíme si zmes celozrnných múk. Na obrázku je dvadsať dekagramov celozrnnej špaldovej a dvadsať dekagramov celozrnnej ražnej.

Obrázok blogu

K múke vylejeme kvások a toľko teplej vody, aby vzniklo redšie cesto. Necháme ho aspoň hodinu kysnúť. Odoberieme z neho "za hrsť" a odložíme v čistej uzavretej nádobe do chladničky.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pridáme ďaľších dvadsať dekagramov múky. Môže byť celozrnná pre hutnejšie cesto, alebo biela pre nadýchanejšie cesto. Všetko poriadne prepracujeme a necháme druhý krát kysnúť. Celozrnné cesto môžeme odložiť až na niekoľko hodín.

Obrázok blogu

Cesto rozotrieme na plech vystlaný papierom na pečenie a hojne pooblievame olejom a roztlačeným cesnakom. Posypeme aj čerstvo namletým čiernym korením.

Obrázok blogu

Pečieme v rúre vyhriatej na stosedemdesiat stupňov približne pätnásť minút. Po upečení necháme vychladnúť. Olej sa zatiaľ vpije do chlebovej placky.

Obrázok blogu

Keďže sme použili len celozrnnú múku, upiekli sme hutnú, chrumkavú, cesnakom voňajúcu placku, ktorú si môžeme dať ako zdravšiu alternatívu k čomukoľvek, k čomu by sme si bežne dali chlieb.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Nápad upiecť s kvásku koláč ma napadol hneď, ako som ho držal v rukách. Nedalo mi to pokoj, a tak som to vyskúšal.

Najprv si rovnako ako v predchádzajúcom recepte pripravíme základ. Odoberieme z neho a odložíme na ďaľšie pečenie. Do zvyšku pridáme dvadsať dekagramov bielej múky, dve lyžice hnedého cukru, jeden vanilkový cukor a deciliter oleja. Všetko premiesime a necháme kysnúť aj niekoľko hodín.

Obrázok blogu

Cesto rozotrieme na plech vystlaný papierom na pečenie. Posypeme ovocím (na obrázku sú kocky jabĺk) a najmenej na pol hodinu odložíme.

Obrázok blogu

Z päť dekagramov masla, troch lyžíc hnedého cukru a troch lyžíc hrubej múky pripravíme posýpku. Obohatíme ju ešte hrsťou mandľových lupienkov a celý koláč bohato posypeme.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Pečieme v rúre vyhriatej na stosedemdesiat stupňov asi pätnásť minút.

Obrázok blogu

Tento ovocný koláč u nás doma nestihol ani poriadne vychladnúť. Vynikajúci, sladký, hutný, chrumkavý a k tomu ešte aj zdravý

Dobrú chuť!

Obrázok blogu
Roman Daniel Baranek

Roman Daniel Baranek

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  661
  •  | 
  • Páči sa:  693x

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu