reklama

Varíme s medveďom - Paprikáš z pečeného kuraťa

Milí moji. Pre tvorbu našich receptov hľadáme a nachádzame inšpirácie na rôznych miestach. Pre niekoho môže byť závodná jedáleň jedno z najneuveriteľnejších miest, ako sa inšpirovať pri tvorbe nejakej lahôdky, ale mne sa to podarilo už niekoľko krát. Na obranu prevádzkovateľov týchto zariadení musím jednoznačne uviesť, že ich úroveň začína rásť a ponuka jedál sa významne zlepšuje. Polotovary o ktorých nebolo pred dvadsiatimi rokmi ani chýru ani vidu dnes často krát zohrávajú významnú úlohu pri tvorbe jedálenského menu. A my môžeme síce kritizovať a nadávať, ale len skutočne nekritický vyznávač čistej prírodnej kuchyne nemôže neuznať isté výhody, ktoré to do našich jedální prinieslo. Hlavne sa týkajú uľahčenia práce personálu, jediteľnosti a sortimentnej skladby jedál. No a dnešný recept som odpozeral práve v jednom takomto zariadení asi pred tromi rokmi a veru nebanoval som.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (104)

Čo budeme potrebovať:

Jedno pekné kuriatko, olej, jednu kyslú smotanu, čierne korenie, vegetu, sladkú mletú papriku, jednu cibuľu, dva - tri strúčiky cesnaku (hi hi..), jednu kocku bujónu a samozrejme soľ.

Na halušky polohrubú múku, strúhanku, jedno vajce a soľ.

Obrázok blogu

Prvá vec, ktorú urobíme je naporciovanie kuraťa. Už som to zrejme spomínal, ale ja málokedy kupujem len kuracie stehná. Jednoducho chcem, aby mal každý na výber z mäsa, ktoré mu chutí. Ak ste však stehnoví, muž kúpte si stehná.
Jednotlivé porcie kuraťa zo všetkých strán osolíme, okoreníme a môžeme pridať aj vegetu. Následne ich vložíme do pekáča, poriadne podlejeme vodou (výpek je v našom recepte dôležitý) a v rúre do chrumkava upečieme.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu

Hneď po upečení vyberieme mäso, uložíme ho do nádoby, ktorú uzavrieme a dáme na teplé miesto. Výpek si prelejeme do rajnice, v ktorej budeme robiť omáčku.

Obrázok blogu

Samozrejme, kým sa nám kuriatko pečie, nebudeme naháňať mravčeky, ale pustíme sa do halušiek. Milí moji halušky z múčneho cesta sú kategória sama o sebe. U nás sú nesmierne obľúbené ako príloha k perkeltom a paprikášom, ale aj s vajíčkom či kapustou. (...aj keď s kapustou mi viac vyhovujú zemiakové halušky) No a každý ich robí inak.

Moja mama pomieša hladkú s polohrubou múkou. Halušky sú potom jemné a mäkké.

Niektorí zas používajú výhradne hrubú múku. Halušky sú potom tvrdšie na skus, také 'brokovité'. Donedávna som robieval práve také, lebo také nám chutia.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Dnes som však urobil celkom vydarený kompromis medzi mäkkými a 'brokovitými'. Použil som polohrubú múku cca 600 g, do ktorej som pridal 150 g strúhanky. Vznikli z toho veľmi chutné halušky, ktoré boli pomerne mäkké, väčšie a pri tom pekne držali tvar. Vyskúšajte...

Samozrejme múku, strúhanku, jedno vajce a trochu soli vymiešame s vodou na riedke cesto asi ako na bryndzové halušky. Cesto by nemalo byť príliš husté, aby sa vám s 'haluškárom' dobre pracovalo, ale ani veľmi riedke, aby ste nemali halušky ako 'kone'.

Obrázok blogu

Takže cesto vložíme do haluškára a jednotlivé halušky pretlačíme do vriacej vody do ktorej môžeme pridať lyžicu oleja. Po zovretí vody ešte chvíľu povaríme a chutné pariace halušky precedíme do najlepšie plastovej nádoby, polejeme ešte trochou oleja a počas chladnutia občas premiešame, aby sa nám nezlepili.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Milí moji vždy, ale vždy si pri varení halušiek spomeniem na moju mamu, ktorá halušky nech sú akéhokoľvek typu trpezlivo nahádže z lopárika nožíkom. A aj keď sú moje halušky dobré, jej sú vždy vynikajúce.

Obrázok blogu

Tak halušky sú hotové, kura upečené a prichádza na rad omáčka.

Výpek v rajničke rozohrejeme, pridáme najemno nakrájanú cibuľu, pretlačíme dva - tri strúčiky cesnaku a všetko pekne povaríme. Ak máme málo tekutiny, pridáme trochu vody.

Obrázok blogu

Keď je cibuľa povarená, pridáme zarovnanú lyžicu sladkej mletej papriky, zhruba jeden liter vriacej vody, kocku slepačieho bujónu a všetko ešte päť minút varíme.

Za ten čas si kyslú smotanu vymiešame s zhruba tromi lyžicami hladkej múky. Ak máme zátrebku príliš hustú, zriedime ju vodou a dohladka vymiešame.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Keď je omáčka povarená, všľaháme do nej zátrepku a aspoň päť minút povaríme. Omáčku podľa chuti dosolíme a môžeme ju tiež dohladka rozmixovať. Ideálny je ponorný mixér.

Obrázok blogu

No a paprikáš z pečeného kuraťa je na svete. Verte či neverte, chutí to výborne a hlavne zaujímavo.

Obrázok blogu

Dobrú chuť.

tenjeho

Roman Daniel Baranek

Roman Daniel Baranek

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  661
  •  | 
  • Páči sa:  693x

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu