reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Roman Daniel Baranek

Roman Daniel Baranek

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  661
  •  | 
  • Páči sa:  693x
reklama

Medveď mudruje

Požehnávanie párov rovnakého pohlavia – heréza, prázdne gesto, alebo svojim významom prelomový  čin?

Roman Daniel Baranek

Požehnávanie párov rovnakého pohlavia – heréza, prázdne gesto, alebo svojim významom prelomový čin?

Úprimne sa priznám, že už len zriedka ku mne dorazí potreba vyjadriť sa k problematike LGBTI článkom.

  • 6. jan
  • Páči sa: 30x
  • Prečítané: 1 546x
  • 25
Rast nenávisti voči LGBTI, alebo ako nám liberáli zavarili.

Roman Daniel Baranek

Rast nenávisti voči LGBTI, alebo ako nám liberáli zavarili.

Dva mladé nevinné životy vyhasli. Potvrdená stará známa pravda o džbáne a vode.

  • 19. okt 2022
  • Páči sa: 25x
  • Prečítané: 1 529x
  • 16
Vojna na Ukrajine nie je futbalový zápas, alebo môže zato Rachmaninov?

Roman Daniel Baranek

Vojna na Ukrajine nie je futbalový zápas, alebo môže zato Rachmaninov?

K tomuto, uznávam trochu nesúrodému textu som sa odhodlal po dlhšom sebaskúmaní...

  • 11. okt 2022
  • Páči sa: 12x
  • Prečítané: 518x
  • 3
Niekedy uprostred leta...

Roman Daniel Baranek

Niekedy uprostred leta...

Vraciam sa zo Štiavnice. Posledný úsek cesty z Hlavnej stanice v Bratislave do Devínskej idem vlakom do Kútov. Pristúpi otec s malým asi osemročným synom. Chlapec ihneď upútal moju pozornosť. Upútal ju tým, čo z neho vyžarovalo...

  • 22. dec 2016
  • Páči sa: 1x
  • Prečítané: 1 973x
  • 5
Prečo sú tí LGBTI takí agresívni, alebo môžeme si za nepochopenie sami?

Roman Daniel Baranek

Prečo sú tí LGBTI takí agresívni, alebo môžeme si za nepochopenie sami?

V názve tohto príspevku som pomenoval asi najčastejšie skloňovaný argument tých, ktorí nie sú naklonení snahám LGBTI občanov o rovnoprávnosť, ale aj tých, ktorí už možno cítia, že to čo sa tu deje, nie je správne a potrebujú uchlácholiť ten sebakritický hlas zvnútra... Výčitka smeruje samozrejme hlavne do radov aktivistov hnutia, ich spôsobu prejavu a sebavyjadrovania sa, ale je aj typickým protiargumentom voči všetkým LGBTI diskutujúcim a ich sympatizantom navštevujúcich elektronické diskusné fóra.

  • 16. sep 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 15 371x
  • 562
reklama
Medveď mudruje - Tri stručné odkazy

Roman Daniel Baranek

Medveď mudruje - Tri stručné odkazy

V krajine, kde je neprofesionalita tak neuveriteľne vypuklá na absolútnej väčšine miest až po tie najvyššie samozrejme nie je dôvod, aby sa tento trend vyhol politológom. Vyzerá to, že ešte aj po voľbách sú politológovia stále len súčasťou predvolebného boja, ktorého som sa pre vlastnú pohodu a zdravie rozhodol nezúčastniť. Tých pár správ, ktoré sa ku mne cez bariéru dostali, mi dalo za pravdu. Nebolo o čo stáť.

  • 30. mar 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 854x
  • 5
Pochod za život, alebo keď je 70.000 priveľa a zároveň primálo

Roman Daniel Baranek

Pochod za život, alebo keď je 70.000 priveľa a zároveň primálo

Udalosti posledných týždňov boli dosť búrlivé a žiaľ opäť prispeli k ďalšej polarizácii spoločnosti, čo ma neteší. Zároveň sa mi akoby lepšie vyjasnili niektoré skutočnosti a na viac vecí sa pozerám v konkrétnejších aspektoch. S odstupom dní pozvoľna prichádzajú ďalšie signály, ktoré akoby chceli dať Pochodu za život iné civilnejšie dôvody. Ozývajú sa hlasy, ktoré tvdia, že tí ktorí nesúhlasia s prolife agendou nepochopili, prečo išlo do košických ulíc toľko ľudí a zároveň nepochopili úmysly organizátorov prolife pochodu. Čím ďalej, tým častejšie vnímam názory, že viacerí kritici tento pochod znevažujú...

  • 7. okt 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 870x
  • 168
Na Pride som išiel naštvaný, vrátil som sa povznesený a múdrejší...

Roman Daniel Baranek

Na Pride som išiel naštvaný, vrátil som sa povznesený a múdrejší...

Naštvaný? To je slabé slovo! Bol som do špiku kosti rozhorčený, roztrpčený a s pocitom, že všetko je márne, že cesty von snáď ani niet.Poznáte ako to býva s príslovečnou poslednou kvapkou? Keď je toho už veľa, keď si človek povie, že už toho bolo naozaj dosť, že už stačilo? Obvykle sa vtedy, sám neviem ako v našom vnútri aktivujú ďalšie systémy, ktoré sa postarajú o to, že sa naplní stará známa zásada: „Človek vydrží asi 3x viac, než si sám myslí a asi 10x viac, než si myslí jeho matka, že vydrží."

  • 23. sep 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 20 168x
  • 387
Ďalší Gay Pride? Ale áno, opäť prídeme!

Roman Daniel Baranek

Ďalší Gay Pride? Ale áno, opäť prídeme!

Milí naši...  Už dávno sme Vás takto neoslovili, však? Na našom medveďom blogu už dlho nevyšiel iný článok, okrem našich pravidelných kulinárskych variácií. A to napriek tomu, že v časoch minulých sme tu toho popísali naozaj dosť...  Dosť na to, aby sme trochu osvetlili problematiku homosexuálov žijúcich na Slovensku, dosť osobných výpovedí dúfajúc vo vnímavé uši, ktoré by nás vypočuli.  Ťažko môžeme porátať to množstvo zápalistých diskusných stretov, ktoré sme na pôde SME, ale aj v iných médiách absolvovali.

  • 20. sep 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 468x
  • 130
Medveď mudruje - Ľudia známi neznámi

Roman Daniel Baranek

Medveď mudruje - Ľudia známi neznámi

Je to ako starý stokrát obohratý scenár. Vždy sa opakuje a vždy je rovnaký. Je o ľuďoch, ktorých stretávam a o tom, ako zasahujú do môjho života a rozsvecujú ho každou jednou minútou. Nikto predsa nie je ostrovom sám pre seba. Potichu si myslím, že taký samotný a opustený ostrov nedokáže ani žiť, možno len prežívať. A to je málo. Veľmi málo...

  • 25. okt 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 691x
  • 24
reklama
Dopadlo to dobre...

Roman Daniel Baranek

Dopadlo to dobre...

Rok 2010 jún. Parlamentné voľby dopadli dobre. Ostatne aj známka tri je dobrý...  A presne tento pocit vo mne ostal aj mesiac po voľbách. Dopadlo to jednoducho dobre. Pravica vytvorila nejakú tú koalíciu, ktorá sa ako tak dohodla, následne vytvorili novú vládu a chystajú sa nejako vládnuť.  Viete, ja sa v politike vôbec nevyznám, nikdy som sa politike nevenoval a ani som o politike nič nenapísal. A tento článok, nech už sa javí ako chce, tiež vlastne nebude o politike, aj keď ho tam zaradím. Bude o niečom inom. Bude o potrebách jednotlivcov, ktorí akoby opäť ťahali za kratší koniec...

  • 14. júl 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 405x
  • 67
Prečo pôjdem na Gay Pride

Roman Daniel Baranek

Prečo pôjdem na Gay Pride

Brno, 1990 rok. Sedím na Úrade práce Mestského národného výboru a uchádzam sa o zamestnanie. Starší súdruh referent mi odporúča prácu operátora vstupných dát vo výpočtovom stredisku Pozemných stavieb Brno. Za skutočne smiešne peniaze (900 Kčs), ale s ubytovaním.  Zobral som to. Chcel som totiž začať nový život. Ďaleko od neanonymity svojho rodného mesta, ďaleko od všetkých, ktorým som ublížil, ale aj od tých, čo ublížili mne. Mal som to pekne vymyslené. Preč od problémov a zároveň blízko našej spoločnosti. Spoločnosti gayov a lesbičiek, ktorí sa pravidelne stretávali v sklípku u Richarda, v hostincoch Korzo či Bellevue. Sklípek možno funguje dodnes...

  • 18. máj 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 6 290x
  • 163
Ruka s cukrom

Roman Daniel Baranek

Ruka s cukrom

Rok 1989. November. Sedím za kancelárskym stolom MsNV v mojom rodnom mestečku, kde som zamestnaný ako referent odboru Výstavby a územného plánovania. 21 ročný mladík, ktorý však už má za sebou dosť ťažké obdobie osobných problémov. Ešte trochu vyklepaný zo všetkého, čím som prešiel a túžiaci po pokoji. Miesto, na ktorom pracujem, je skutočne za pár ‚šupov', ale som rád, že som sa po prerušení a ako sa neskôr ukázalo aj definitívnom ukončení štúdia na VŠ dostal do slušného, vcelku príjemného prostredia a do dobrého kolektívu.

  • 17. nov 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 107x
  • 23
Nie...

Roman Daniel Baranek

Nie...

„Nie, už to nebudem otvárať. Nestojí to za to. Iba veľa rečí, veľa prázdnej namlátenej slamy a žiadny efekt. Žiadny vývod. Len mnoho boja a málo skutočného precítenia." Takto nejako uvažujem, keď mám slabšiu chvíľu. A tie ja mám pomerne často, ostatne ako väčšina citliviek. „Do šľaka, musím niečo napísať. Jednoducho mi to nedá. Musím to napísať. Aspoň zo sebeckých dôvodov. Aby som mal aspoň pred sebou niečo ako čistý štít. Že som nebol ticho..." Môj drahý to má jednoduchšie, ako ja. On na to jednoducho kašle. S prehľadom a veľmi racionálne si povie, že to nemá žiadny význam, tak prečo by teda mal mrhať časom a energiou.

  • 6. aug 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 816x
  • 274
Milý homosexuál.

Roman Daniel Baranek

Milý homosexuál.

Musím sa priznať, že som dosť váhal, kým som sa rozhodol osloviť aj teba. Je notoricky stará známa pravda, že každý dobrý úmysel sa môže razom premeniť na niečo, čo sme nikdy nechceli. Ostatne cesta do pekla býva často dláždená tými najlepšími snahami a úmyslami, stačí len na chvíľu pozabudnúť, že druhá strana môže mať iné predstavy o dobrote, prípadne si myslí, že žiadnu pomoc nepotrebuje...

  • 10. jún 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 4 734x
  • 216
reklama
Milý kresťan.

Roman Daniel Baranek

Milý kresťan.

Už dávnejšie som sa ti túžil prihovoriť. V poslednej dobe sme spolu nie vždy vychádzali. To už sa tak stáva, tak to na svete chodí. Rôzne názory, rôzne postoje a málo snahy nájsť niečo, čo by nás spájalo. Píšem ti  hlavne preto, lebo sa ti chcem zdôveriť s jednou vecou. Chcem sa ti zdôveriť s tým, na čo veľmi často nie je priestor v diskusiách tu na blogu. Je veľmi ľahké nechať sa zlákať všeobecnou atmosférou diskusných príspevkov. Atmosférou búrlivou, plnou veľkých slov, jednoznačných a veru aj jednostranných vyjadrení, emocionálnych poryvov a osobných hodnotení.

  • 29. máj 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 12 628x
  • 1 138
Dobrý deň, súdruh Žinčica!

Roman Daniel Baranek

Dobrý deň, súdruh Žinčica!

- Dobrý deň, súdruh Žinčica... Prepáčte, že ruším. Môžem?

  • 1. apr 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 4 168x
  • 41
Spomienka na letný Kiten. Sladká chuť s trpkou dochuťou.

Roman Daniel Baranek

Spomienka na letný Kiten. Sladká chuť s trpkou dochuťou.

Po absolvovaní letnej dovolenky v Bulharskom Kitene som sľúbil, že okrem článku o chutiach Bulharska prispejeme aj článkom zážitkovým a pocitovým. Mnohí z vás, ktorí fandíte nášmu medvediemu blogu viete, že obaja sme viazaní na Bulharsko aj inak, ako len jedlom a gastronómiou. Obaja máme s Bulharskom rodinné putá.

  • 20. okt 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 805x
  • 43
Čo ten odo mňa chce?

Roman Daniel Baranek

Čo ten odo mňa chce?

Prednedávnom som napísal článok o našom výlete do Viedne. Pointa článku spočívala v markantnej priepasti medzi úrovňou služieb poskytovaných u nás a vo Viedni. Sústredil som sa hlavne na osobný a profesionálny prístup ľudí v obchode a službách. Dnes by som sa s vami chcel podeliť s jedným svojim zážitkom s rokov 1992 – 94.

  • 22. sep 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 970x
  • 58
Lahodná chuť Viedne.

Roman Daniel Baranek

Lahodná chuť Viedne.

Minulú sobotu sme si spoločne s našou kamarádkou diskutérkou a našim nezameniteľným bradatým sprievodcom urobili veľmi príjemný výlet do Viedne. Nebudem sa rozpisovať o jednotlivých múzeách. V rámci môjho vnímania času a priestoru je úplná pasivita, s ktorou sa zvyčajne zverím do rúk každému, kto je schopný ma v neznámom prostredí niekam zaviesť dôvodom, že sa mi moje zážitky zlejú do jedného príjemného ‚chumľa‘. Z toho chumľa sa potom z času na čas na chvíľu vymotávajú jednotlivé fragmenty zážitkov, aby ma potešili a vzápätí sa nanovo vmotali do veselo rozkymácaného celku.

  • 26. júl 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 421x
  • 44
reklama
SkryťZatvoriť reklamu