reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Roman Daniel Baranek

Roman Daniel Baranek

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  661
  •  | 
  • Páči sa:  693x
reklama

Neďeľná chvíľka poézie

Medvedia poézia - Sľuby sa sľubujú

Roman Daniel Baranek

Medvedia poézia - Sľuby sa sľubujú

Tak veru, sľúbil som sľúbil a už sú to tri týždne a už je teda načase ten sľub splniť. Práve preto je v dnešnej nedeľnej chvíľke poézie hrozivá báseň o strašnej zrade a krvavej pomste. Máš ju mať braxo.

  • 22. apr 2007
  • Páči sa: 1x
  • Prečítané: 1 830x
  • 27
Medvedia poézia - Len tak

Roman Daniel Baranek

Medvedia poézia - Len tak

Nedeľná chvíľka poézie, len tak zľahka nahodená. Jeden z mojich učiteľov hovorieval. - Hromadná jízdenka do nebe neexistuje. Do nebe musí každý najít cestu sám. A pěšky. Že načo to sem píšem. No len tak.

  • 1. apr 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 719x
  • 21
Medvedia poézia - Jarné Haiku a Senryu

Roman Daniel Baranek

Medvedia poézia - Jarné Haiku a Senryu

No jednoducho jarné Haiku a Senryu. Veď už je na ne čas.

  • 11. mar 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 391x
  • 12
Medvedia poézia - zase jedna pre neho

Roman Daniel Baranek

Medvedia poézia - zase jedna pre neho

Niekedy mám toho priveľa a vtedy je najlepšie záchranné koleso, že mám blízko niekoho, kto mi prináša istotu a pokoj. Nič nenahradí ten pocit, keď viete, že doma niekto čaká.

  • 4. mar 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 650x
  • 30
Medvedia poézia - preklady

Roman Daniel Baranek

Medvedia poézia - preklady

Vždy som si to chcel vyskúšať. Lákalo ma to. Preložiť poéziu. Pokúsiť sa vžiť do niekoho celkom iného, do jeho poetiky, do jeho sveta. Zo všetkých cudzích jazykov ovládam jediný - Ruštinu. A napriek svetlej minulosti sa mi tento jazyk páči. Zostávalo len vybrať autora a výborný nápad mala Zuzibeth. Vysockij.

  • 3. dec 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 497x
  • 16
reklama
Medvedia poézia - bez rýmu

Roman Daniel Baranek

Medvedia poézia - bez rýmu

Nedeľná chvíľka poézie sa mi dnes nerýmuje.

  • 19. nov 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 590x
  • 20
Medvedia poézia - Anjelská vypočítavanka po slabikách

Roman Daniel Baranek

Medvedia poézia - Anjelská vypočítavanka po slabikách

- nedeľná chvíľka poézie -

  • 12. nov 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 035x
  • 28
Medvedia poézia - Verše iného medveďa

Roman Daniel Baranek

Medvedia poézia - Verše iného medveďa

V dnešnej nedeľnej chvíľke poézie mám pre vás verše mladého autora, ktorého chcem týmto spropagovať. Krátke meditatívne útvary plné narážok nútia k zamysleniu, či výbuchom smiechu. Mne tak trochu pripomínajú prácu východných kultúr. Ukážka z jeho básnickej zbierky Žena nasleduje.

  • 29. okt 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 766x
  • 26
Medvedia poézia - pre Macka

Roman Daniel Baranek

Medvedia poézia - pre Macka

Nedeľná chvíľka poézie

  • 22. okt 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 688x
  • 22
Medvedia poézia - HAIKU a SENRYU

Roman Daniel Baranek

Medvedia poézia - HAIKU a SENRYU

Tak som si to pre nedeľnú chvíľku poézie skúsil. Jesenný deň od rána až do večera formou Haiku a Senryu.

  • 15. okt 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 866x
  • 18
reklama
Medvedia poézia - hymna

Roman Daniel Baranek

Medvedia poézia - hymna

Na chate na Králikoch viac mojich kolegov hovorilo o tom, že by bolo fajn vymyslieť blogerskú hymnu. Máme tu predsa skvelých básnikov a textárov a na chate sme videli, že aj skvelých hudobníkov. Hovorilo sa o tom dosť, ale... Veď ste to možno čítali, program bol bohatý a jedla vyše hlavy, kto mal čas skladať a otextovávať nejakú hymnu. Tak som sa rozhodol, že dnes všetkých trochu vyprovokujem. Hádam sa chytia. Milí moji spolublogovníci básnici, textárky, hodobníci. Skúste sa spojiť a vymyslieť niečo čím vyrazíme dych všetkým blogerom sveta. Možno sa dá použiť aj existujúca melódia. Kto by asi vybavil práva? Alebo vymyslime niečo celkom nové. Skúste uhádnuť, na akú melódiu je tento môj štartovací text, ktorý vás má nakopnúť na vymýšlanie smeblogohymny.

  • 1. okt 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 541x
  • 18
Medvedia poézia

Roman Daniel Baranek

Medvedia poézia

Vlastne sme si túto básničku tak trochu dohodli s Lenkou . Ale mne to trvalo nejako dlhšie. Nejako som to nedokázal poriadne dať do kopy. Aby bolo jasné jedná sa o reakciu na fotky fotografa , ktoré sú pre mňa jedny z najsilnejších výpovedí tohoto druhu umenia. Keď ich prezeráte, tak k nim doporučujem presne túto muziku .

  • 10. sep 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 544x
  • 23
Medvedia poézia - hip hop

Roman Daniel Baranek

Medvedia poézia - hip hop

nedeľná chvíľka poézie - trochu inak Mám osobný vzťah k slovenskému hip hopu. Slovenskí hiphoperi ma rozosmievajú. Smejem sa hlasno ako Raťafák Plachta. Hrajú skvelú, dobre platenú komédiu o tom kto sú a odkiaľ pochádzajú. Napríklad také ghetto v Petržalke je blábol hodný kandidatúry do politických špičiek národa. Petržalka je snáď najzelenšie sídlisko. Veľké zatrávnené plochy plné stromov a lavičiek vždy dokonale pokosené. Pod domami na predzáhradkách kvety a zlatý dážď. Služby dokonale zabezpečené. Možno sa na svojich prvých CD ešte pokúsili priniesť výpoveď. Možno ešte premýšľali nad hudbou a aranžmán svojich skladieb. Ale... Ale koleso biznisu je nezastaveteľné. Potrebuje stále viac a viac. Treba staviť na istotu, to je predsa jasné. A hlavne nech je to rýchlo. Áno, termíny nepustia. A tak slovenský hiphop je poväčšinou len zmes drzostí a lascívností, plný oplzlostí. Schválne nepíšem nadávok, lebo tie majú v práci so slovom svoje miesto. Som presvedčený, že hip hop je hudba skutočnej ulice, keď ho vezmú do ruky strednoprúde festivaly, právne vzdelaní manažéri, mainstreemové rádiá, je to jeho smrť. Všimli ste si niekedy Eminema? Tak to skúste. Chlapec z

  • 3. sep 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 121x
  • 32
Medvedia poézia - plagiáty

Roman Daniel Baranek

Medvedia poézia - plagiáty

Plagiáty, tak volám krátke básničky, ktoré vždy začínajú dvojverším ukradnutým od iného, obvykle oveľa slávnejšieho autora. Proste také priživovanie. Dnes mám pre vás teda plagiát na text piesne Svitá z filmu Neberte nám princeznú a básničku z druhého dielu básnikov Jak básníci přicházejí o iluze.

  • 27. aug 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 566x
  • 18
Medvedia poézia - texty

Roman Daniel Baranek

Medvedia poézia - texty

Pred nedávnom som v jednej diskusii Katke napísal, že jej zo srdca závidím, že jej texty naspievala Beáta Dubasová. Najmä preto, že mám taký tajný, malý sen, aby moje texty naspieval jeden slovenský spevák. Už som ich pre neho zopár napísal, ale nikdy som ich neposlal ani nijako inak nezverejnil. Takže vlastne čakali na môj blog. A dnes dva z nich. Určite uhádnete kto je ten spevák.

  • 20. aug 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 033x
  • 17
reklama
Medvedia poézia - krátke

Roman Daniel Baranek

Medvedia poézia - krátke

Pamätáte sa na angažovanú poéziu. Taká o pionieroch, zväzákoch a najmä o večne živom Leninovi, ktorý svojím jasnozrením objal celú zem obor Lenin Mozog a päsť... Angažovaná poézia nám jednoducho nevonia a tak som sa rozhodol, že sa pokúsim vrátiť jej tvár :o) a zaangažujem ju do niečoho zmysluplného. Krátke ma vôbec bavia. Aj krátke ľúbostné a tá posledná najmä preto, že láska bez humoru to nemá v živote ľahké.

  • 13. aug 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 997x
  • 37
Medvedia poézia - Milostná

Roman Daniel Baranek

Medvedia poézia - Milostná

Tak som sa dozvedel, že pár spolublogerov má neďeľnú chvíľku poézie, ktorá sa vykľuje v presne určenú hodinu. S drzosťou sebe vlastnou som Katkino pozvanie považoval za pozvanie nielen na čítanie, ale tak povediac do klubu. Zmenil som rubriku a šup. Prepáčte, dovolíte, ďakujem.

  • 6. aug 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 924x
  • 30
Medvedia poézia

Roman Daniel Baranek

Medvedia poézia

Moja prva nedeľná chvíľka poézie. A hneď až dva kusy. Jedna má skoro dvadsať rokov a jedna asi dve hodiny. Ktorá je ktorá?

  • 30. júl 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 564x
  • 19
reklama
SkryťZatvoriť reklamu