reklama

Tentokrát bez názvu

Vianoce 2007. Štedrý večer. Sedíme za stolom. Ja, môj brat Dušan a naša mama...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (27)

Náš štedrovečerný stôl vyzerá už niekoľko rokov podobne.

Starší brat Ivan je už mnohý rok so svojou rodinou, a tak sú na našom štedrovečernom stole štyri prestreté miesta.

Otec, matka, ja a moje dvojča Dušan. A od roku 2002 je otcovo miesto prázdne. Na otcovom tanieri je len jeho fotografia.

Od roku 2002 začína Štedrý večer rovnako. Mama sa modlí 'Otče náš...'

Jej modlitba je modlibou jednoduchej a pritom veľmi duchovnej a silnej ženy. Vždy na mňa nesmierne zapôsobí.

Modlí sa 'Otče náš...' vždy trikrát. Prvýkrát za nás živých, druhýkrátza mŕtveho otca a tretíkrát za mŕtvych príbuzdných. Keď príde k druhejčasti modlitby, rozplače sa. Vždy. A mne je vždy ťažko.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zlá chvíľa však pominie. Mama ukončí motlibu a začne natieraťoblátky medom, rozdávať ich a vinšovať: "Nech ste takí silní, akokorenie, čo tu máme, takí zdraví ako tento cesnak, čo tu máme a takídobrí, ako tento med."

A dnes v roku 2007 naša mama náš rodinný obrad zmenila. Vynechalamodlitbu za mŕtveho otca a pomodlila sa 'len' za mŕtvych príbuzných. Auž sa ani nerozplakala...

Milí naši.

Neviem, ako by som vám mohol dokázať, ako veľmi si obaja vážime vašu podporu a vašu láskavosť k nám.

Nech ste šťastní a blažení. Nech sa vám rok 2008 vydarí a nech savšetky vaše rany, ktoré vám život priniesol, čo najskôr vyhoja.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ďakujeme.

tenjeho

Roman Daniel Baranek

Roman Daniel Baranek

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  661
  •  | 
  • Páči sa:  693x

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu