reklama

Varíme s Medveďom - Granatiersky pochod

Môj ty dôchodok pekelne vzdialený! Tak som sa konečne nechal nahovoriť. Už ani nepamätám ako dlho Danko spomína 'Granatírmarš' so šalátom v sladkokyslom náleve. A hlavne, že ho mám dať na blog. Nuž nakoniec som si povedal, prečo nie? Veď keď si do google dáme odkaz na Granatír, Granatier, Granatiersky pochod, Granadír, Granadírsky pochod či marsch, najdeme tam len zopár...tisíc odkazov. Tak prečo nebyť pre zmenu originálni a neotrelí.:)

Písmo: A- | A+
Diskusia  (71)

Nuž teda nech ma čakatelia nevšedného kuchárskeho zážitku trebárs aj ukameňujú, toto veľmi lacné a veľmi chutné domáce jedlo má v našej slovenskej kuchyni svoje výsadné miesto. A pravdu povediac urobiť dobrý granatír nie je síce ťažké, ale ešte ľahšie je kvalitne ho zvrzať a vytvoriť nevzhľadnú zmes bez farby, chute a arómy. Veď si len spomeňte na naše školské či závodné jedálne, zväčša minulého storočia, ale ani u nás v našej jedálni, kam občas cez obedňajšiu prestávku zájdem, som sa s pokrmom bohov v podobe granatíru nestretol. Takže sa deti upokojte a dávajte pozor! Zajtra si vás preskúšam. :)

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Potrebujeme:

Tak v prvom rade, dnes nebudem robiť ani nápočet cien. Jedlo je natoľko lacné, že sa do gastráča zmestí na betón.

Na 4 porcie potrebujeme: 400 g cestovín (fliačky, ale aj iné), 500 g zemiakov, 2 cibule, trochu masti, či oleja (masť je lepšia, nedá sa svietiť, uznávam Germa, bobela...), sladkú mletú papriku, mleté čierne korenie a soľ. Ja nedávam iné. Ak si želáte urestovať aj slaninku, pridať si petržlen a iné, nech sa páči...

Na šalát v sladkokyslom náleve môžeme použiť zmes listovej zeleniny a uhoriek, ako ja, ale samozrejme stačí aj samotný hlávkový šalát či šalátové uhorky, voda, soľ, cukor a ocot. Kto chce, pridá si mleté čierne korenie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Zemiaky uvaríme v šupke. Pokojne môžu byť aj nové, dokonca je to ešte lepšie.

Obrázok blogu

Uvarené zemiaky nakrájame na malé kocky, cibuľu ošúpeme a tiež na jemno nakrájame. Deti, ja som robil viac granatíru, ako v rozpise, cca z 3/4 kg zemiakov, 3 cibúľ a 2 balení cestovín, tak nech vás to množstvo nemýli.

Obrázok blogu

Tak a ide sa variť. Vo vhodnej panvici roztopíme masť a

Obrázok blogu

a dobre na nej urestujeme posolenú cibuľu. Nižšie vidíte cibuľu správne do sklovita,

Obrázok blogu

ale my sa nebojíme a pokračujeme v restovaní ďalej, často cibuľu miešajúc, až kým nebude dohneda.

Márna snaha, žlčnikári, pre vás toto jedlo nie je vhodné. Raz vám budem rozprávať o tom, ako som Dankovi jeho ťažko skúšaný žlčník definitívne odrovnal vynikajúcim cibuľovým koláčom, na ktorom bolo asi kilo dohneda urestovanej cibule. Koláč bol skutočne vynikajúci, Dankovi však následne museli vybrať žlčník. Zvlášne, odvtedy cibuljak nechce...:)

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Ufff. Ale som sa zakecal. Takže urestovanú cibuľu na chvíľu odstavíme od ohňa a po krátkej chvíli vmiešame papriku a čierne korenie.

Obrázok blogu

Hneď na to prídu nakrájané zemiaky, panvicu vrátime na oheň a všetko dobre prehrejeme.

Obrázok blogu

Cestoviny uvaríme v slanej vode. Ja odporúčam tak trochu v rozpore s pravidlami na 100 g cestovín 1 l vody v tomto prípade použiť vody menej. A samozrejme po uvarení cestoviny nepreplachovať. V tomto našom tradičnom jedle je vhodnejšie, ak nám po uvarení cestoviny ostanú trochu mazľavejšie. Zároveň je vhodné pred zliatím na skus uvarených cestovín oddeliť si trochu decko - dva vody z nich.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nuž a vo vhodnej väčšej nádobe potom môžeme zmes cibule a zemiakov dobre pomiešať s horúcimi cestovinami a aby bol granatír ešte vláčnejší, tak do neho prilejeme aj ušetrenú horúcu vodu z cestovín. Podľa potreby dosolíme.

Obrázok blogu

No a aby sme nezabudli. Zeleninu na šalát nakrájame na neveľké kúsky a zalejeme ju pripraveným sladkokyslím nálevom. Ten pozostáva z väčšieho množstva vody (na kilo zeleniny pol litra) s malou lyžičkou soli, dvomi polievkovými lyžicami cukru a tromi (alebo aj viac, ja ľúbim kyslejší) lyžicami octu. Necháme postát pol hodiny.

Obrázok blogu

Tak a podávame.

Obrázok blogu

Deti, granatír je výborný aj druhý deň, zohriaty na troche oleja či masti a je super, keď ho necháme aj priškvariť. Mňam.

Dobrú chuť a krásnu nedeľu.

Obrázok blogu

tenjeho

Roman Daniel Baranek

Roman Daniel Baranek

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  661
  •  | 
  • Páči sa:  693x

Prémioví blogeri

reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu