reklama

Varíme s Medveďom - Zapekaná cukina s bazalkou

Už je mi akosi pridlho zima. Chcelo by to niečo, čo aspoň trochu zavonia letom a slnkom. Čo mi pri varení, aj pri jedení zavonia, zachutí a pripomenie teplo. Problém je, že typicky letné ingrediencie ako napríklad paradajka a paprika, sú teraz na jedenie úplne nepoužiteľné. Voňajú aj chutia ako stuchnutá tráva (nie nemyslm tú s vysokým obsahom THC) a to mi vždy viac než leto a teplo pripomína stajňu. Pri premýšľaní a preberaní ingrediencií, ktoré by som chcel použiť, som nakoniec narazil na cukinu. Kvalitou, veľkosťou, vôňou aj chuťou sa najviac zo všetkej zeleniny podobá na tú, čo je v obchode aj v lete. No a balíček čerstvej bazalky hneď vedľa nej zavoňal len, čo som ho chytil do ruky.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (33)

Tak vznikol tento jednoduchý a voňavý recept.

Čo budeme potrebovať

Asi jeden kilogram cukiny, štyri decilitre mlieka, štyri polievkové lyžice hladkej múky, kúsok tvrdého syra, dve vajcia, viazaničku čerstvej bazalky, olej a soľ.

Môžeme použiť aj iné čerstvé, alebo sušené bylinky, fantázii sa medze nekladú.

Obrázok blogu

Čo s tým urobíme

Cukinu nakrájame na tenké kolieska a dáme ju variť do mierne osolenej vody. Privedieme k varu a varíme dve minúty.

Obrázok blogu

Zlejeme a necháme vychladnúť.

Obrázok blogu

Z oleja, múky a mlieka pripravíme hladký bešamel. Do horúceho pridáme nastrúhaný syr a vymiešame ho.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu

Do vychladnutého pridáme vajcia a nasekanú bazalku a premiešame.

Obrázok blogu

Uvarenú cukinu a bešamel zmiešame, vykydneme do pekáča a uhladíme.

Obrázok blogu

Pečieme v rúre vyhriatej na 170 stupňov približne tridsať minút a je to hotové.

Obrázok blogu

Nakoniec som tej paradajke neodolal, ale bolo to zbytočné. Cukina mi na ten príjemný pocit "letnej kuchyne" úplne stačila a nejaký ten týždeň tú zimu ešte vydržím.

Obrázok blogu

Dobrú chuť.

Obrázok blogu
Roman Daniel Baranek

Roman Daniel Baranek

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  661
  •  | 
  • Páči sa:  693x

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu