reklama

Nie podľa slov, podľa skutkov ich spoznáš.

Tak čo? Článok o referende ste už napísali? Ja ešte zatiaľ nie. Alebo, že by práve teraz? Nie, ja vlastne nechcem písať o referende. Prečo? Pretože sa to celé tvári, akoby išlo o nejaké zásadné princípy. Pritom ide „iba“ o život. Náš, váš, môj... Neviem, či ide o ľudské práva, ale viem, že ide práve o môj život.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (83)

Máme veľa vynikajúcich priateľov. Keďže sme už v strednom veku, sú to všetko dospelí ľudia, veľmi často manželské páry a väčšinou s deťmi. Ale nie len páry s deťmi. Sú medzi nimi aj rozvedení, bezdetní, viac krát ženatí či vydaté... Taká klasická sociálna zmeska, akú môžete stretnúť a zamilovať si za päťdesiat rokov života. A nie málo z nich sú aktívni katolíci. Trávime s našimi priateľmi a ich rodinami najmenej toľko času ako s našimi vlastnými rodinami. Ja osobne som presvedčený, že nás čaká historicky veľmi ťažké obdobie, ktoré bez skutočných priateľov jednoducho neprežije nikto. Budú oveľa dôležitejší ako „známi a styky“.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dobre. Tak možno to celé je aj trochu o referende. Mám takú predstavu. Nepresviedčajme ľudí slovami, nech nás spoznajú podľa našich skutkov.

Jedna naša veľmi blízka priateľka má dcéru. Danka navštevuje prvý stupeň základnej školy a už dnes je to úžasná osobnosť. Keď sme boli v lete na dovolenke, učil som ju plávať bez rukávnikov, a teda aj naučil. Macko jej robil malinovku a občas ju tak trochu vychovával čo ano a čo nie. Ona je niekedy ako z divých vajec a na všetko má vlastný názor. No však to mnohí dobre poznáte.

Pani učiteľka v škole sa jej opýtala: „A tebe by nevadilo, keby ťa po smrti rodičov adoptovali dvaja homosexuáli?“

SkryťVypnúť reklamu
reklama

- Mňa kľudne, jediný problém je, či by ma oni chceli.

Mohli by sme napísať stovky článkov o ľudských právach a pani učiteľka by nikdy nepochopila to, čo pochopila z jedinej vety malej Danky.

Podľa skutkov.

Roman Daniel Baranek

Roman Daniel Baranek

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  661
  •  | 
  • Páči sa:  693x

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu