reklama

Kapitolky z baletu a tanca - Úvod

Na toto sa pripravujem už veľmi dlho a veľmi rád. Tanec je moja obľúbená téma. Venoval som sa mu zopár rokov a dokonca som ho aj študoval. K tancu som sa dostal náhodou. Pamätáte si film Piti Piti Pá? Boli sme očarení a našlo sa pár nadšencov, ktorí si povedali, že aj u nás na Slovensku treba začať s niečím podobným. Postupne sa založili až tri súbory moderného tanca. Ústredné osvetová stredisko v rámci podpory ZUČ niekedy v osemdesiatych rokoch pripravilo štvorročné štúdium so zameraním Pedagogika moderného tanca. A ja som mal to šťastie, že som túto školu skončil. Tancoval som, učil som tanec a spravil som aj niekoľko choreografií. Tanec mám rád a venovať mu pár článkov mi bude potešením. Nemám ambíciu priniesť encyklopedické informácie, ani zahŕňať čitateľa údajmi a faktami, hoci sa im asi nevyhnem. Tanec je predovšetkým radosť a dúfam, že práve toto sa mi podarí vytĺcť z mojich článkov. Tak teda poďme na to.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (59)

Okrídlenú vetu, že história tanca je rovnako dlhá a bohatá ako história písma si pamätám aj keď nemám ani poňatia odkiaľ. No a celé to začalo nejako takto.

Vlastne si musíte odmyslieť tie rifle a mikiny ale inak je chlapec talentovaný. Naši prapredkovia odetí do nespracovaných koží mamuta (au to muselo nepríjemne škrabať) si najprv na stenu jaskyne namaľovali pár mamutov, potom si niečo zatancovali a potom sa vydali na lov. Tak nejako si to predstavujeme. Alebo možno bola pri ohni nuda a Pra-Ferovi sa už nechcelo len tak bezcieľne polihovať, posedávať, postávať a skúšal ako všelijako sa dá kráčať. A vymyslel prvý tanečný krok. Niečo ako úkrok. Bum to bola zábava.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Na záver ešte jedno úvodné video. V mnohých diskusiách (hádajte o čom) sa ako argumenty uvádzajú tézy o tom, čo všetko existuje alebo neexistuje v prírode, medzi zvieratami. No a tanec bude určite veľmi prirodzená vec veď len posúďte sami.

Na budúce - Ako to s tym pra - tancom vyzeralo.

Roman Daniel Baranek

Roman Daniel Baranek

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  661
  •  | 
  • Páči sa:  693x

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu