reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Roman Daniel Baranek

Roman Daniel Baranek

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  661
  •  | 
  • Páči sa:  693x
reklama

Medveď mudruje

Medveď mudruje - fundamentálne otázky bytia

Roman Daniel Baranek

Medveď mudruje - fundamentálne otázky bytia

Najprv ma naštartoval tento Róbertov článok. Chcel som to tam pichnúť do diskusie tak ako napríklad Gabina. Lenže potom som sa rozkecal... Vlastne rozpísal a povedal som si, že toto vydá aj na článok. Niektoré otázky mi dali poriadne zabrať a niektoré odpovede mi boli jasné skôr, ako som vôbec začal písať. Jednoducho sa mi objavili v okamihu pred očami.

  • 24. júl 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 787x
  • 78
Predstavte si...

Roman Daniel Baranek

Predstavte si...

Do šľaka, on prišiel. Prišiel tak náhle, že napriek môjmu, aspoň si myslím, zdravému rozumu a posudzovaniu seba samého, som si vôbec neuvedomoval, ako dlho už klope na dvere môjho tela i ducha. Ako sa pomaly vkráda do môjho vedomia ale aj svedomia. “No čo už, tak vitaj, keď už si prišiel, milý stredný vek.“

  • 9. jún 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 207x
  • 101
Pôjdeš tam, neviem kam...

Roman Daniel Baranek

Pôjdeš tam, neviem kam...

Je jedno, kde to bolo a ako sa to tam volalo. Kadiaľ sa tam ide. Koľko to má obyvateľov. To všetko nie je podstatné. Podstatné je, že keď som odtiaľ odchádzal, musel som sám seba presvedčiť, že to nie je skutočná a všadeprítomná realita, že toto miesto je výnimkou. Nejakým zvláštnym spôsobom vybočuje z priemeru tejto krajiny a nie je jej obrazom. Teraz som o tom presvedčený a verím, že to, čo som pred nedávnom videl, je len zhoda nevhodných zoskupení, ktoré sa nikde inde neopakujú. Verím tomu. Videl som svet rozdelený na konce.

  • 22. máj 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 68
Profesionalita sa vytratila

Roman Daniel Baranek

Profesionalita sa vytratila

Prikvačila ma neprofesionalita. Nejako sa na mňa v poslednej dobe sype zdola, zhora. Je to hrozné poznanie, keď vidíte, že tie obrovské firmy, čo vrážajú státisíce do reklamy, nevedia ani správne zaškoliť zamestnancov. Keď vám človek, ktorého pre vás druhá strana určila za partnera na jednanie, rozpráva samé nezmysly, skresľuje informácie a v tých krajných prípadoch dokonca nekomunikuje. Niekoľkokrát písomne opakovaná objednávka, odvolávajúca sa na prechádzajúce ústne dohovory a dokonca namiesto dohodnutého rabatu prirážka. Mám pocit, že Salieri na konci Formanovho Amadea to vyhral. Pozdravujem ťa, priemernosť.

  • 15. apr 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 75
Medveď mudruje - Zasiahnutý filmom

Roman Daniel Baranek

Medveď mudruje - Zasiahnutý filmom

Je to tak, ako v článku o zamilovávaní sa. Keď sme so spolužiačkou spoločne milovali jednu knihu. Niekedy je tá láska taká prudká a príde tak nečakane, až ma to prekvapí. Ako včera. Bežný večer pred telkou sa stal sviatkom. Všetko hralo proti. Termín, ktorý je všeobecne spojený s daňami, ukončenie jedného z najväčších projektov vo firme, zima, ktorá nečakane prišla po prvom jarnom dni, všetko hralo proti. Ale stalo sa to a mne sa podarilo opäť vidieť dielo, ktoré ma hlboko zasiahlo a herečku, ktorá bude dlho kraľovať môjmu top rebríčku.

  • 27. mar 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 45
reklama
Odpoveď Lidl Slovensko na môj podnet, publikovaný 13.2.2008

Roman Daniel Baranek

Odpoveď Lidl Slovensko na môj podnet, publikovaný 13.2.2008

Vážený pán Baránek. Ďakujeme Vám za upozornenie na problémy s ktorými sa stretávate v našej predajni na Račianskej ulici v Bratislave. Aj takéto odozvy nám pomáhajú vylepšovať naše služby zákazníkom a poskytovať maximum. Slušné správanie a úcta k zákazníkom je jeden z najdôležitejších pilierov našej spoločnosti. Na základe Vášho podnetu sme záležitosť z 11.2.2008 hĺbkovo vyšetrili a urobili patričné opatrenia. Dúfame, že s týmto problémom sa u nás už nestretnete a v prípade vyskytnutia sa iných nedostatkov nás prosím informujte. S pozdravom Lidl Slovenská republika v.o.s. Veľkosklad potravín Púchovská 12 914 41 Nemšová tel. 032 65 44 102 fax.032 65 44 111 e-mail sek005@lidl.sk

  • 28. feb 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 45
Vážená spoločnosť Lidl Slovensko

Roman Daniel Baranek

Vážená spoločnosť Lidl Slovensko

Vážená spoločnosť Lidl Slovensko Siet Vašich nákupných centier bola donedávna predmetom chvály našich člankov na blogu SME. Sme dvojica autorov, ktorí sa do povedomia našich čitateľov dostali hlavne tvorbou a prezentáciou receptov na blogu SME. V mnohých našich receptoch a v diskusiách k nim sme neváhali odprezentovať kvalitu a cenovú dostupnosť Vašej najmä zeleninovej ponuky. Vaša spoločnosť bola (a stále je..) pre nás top predajca lacnej a kvalitnej zeleniny a mliečnych výrobkov na slovenskom trhu.

  • 13. feb 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 218
Môže sa medveď zamilovať?

Roman Daniel Baranek

Môže sa medveď zamilovať?

Ešte na škole sme s kamarátkou Bac* mali takú vynikajúcu filozofiu. Také osobné motto. Spoločné. Každý deň sa treba aspoň raz zamilovať. Nie, nie! Nepredstavujte si žiadne nemorálnosti. Objektom nášho zamilovania sa mohlo byť pokojne aj v plechovom hrnčeku dobre vymiešané žĺtko s práškovým cukrom a kakaom. Veľmi striktne sme túto teóriu dodržiavali a zamilovávali sme si zmrzlinové poháre s ananasom a so šampanským, filmové novinky v klube Mladosť, alebo... no jednoducho hocičo. Mali sme veľmi podobný vkus a vždy sme sa zhodli na tom, čo (kto) je práve hoden nášho hlbokého citu.

  • 22. nov 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 50
Nech žijú dušičky

Roman Daniel Baranek

Nech žijú dušičky

Každý rok to vnímam intenzívnejšie. Každý rok to cítim vo vzduchu silnejšie. Atmosféra okolo mňa sa stáva hustejšou. Keď vyjdem von a prechádzam po ulici, ale vlastne aj keď sedím doma a píšem tento článok, cítim v srdci nehu, cítim dojatie a nesmierny vnútorný pokoj.

  • 1. nov 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 83
Dobro a zlo

Roman Daniel Baranek

Dobro a zlo

Spomienka nedávna: Ktorýsi pondelok ráno. Vstávam do práce. Nechce sa mi. Bojujem s pondelňajšou depkou. Spomeniem si, že v robote mám pripravenú kopu kníh. Robili sme vyraďovanie poškodených reklamovaných titulov, a tak som si mohol nabrať. Celkom sa teším, lebo sa mi podarilo pár pekných úlovkov. Beriem svoju starú cestovnú tašku a ponáhľam sa na vlak z Devínskej na hlavnú stanicu.

  • 2. okt 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 67
reklama
Medveď mudruje - Kde je háčik?

Roman Daniel Baranek

Medveď mudruje - Kde je háčik?

Tak sa mi podarilo nájsť si novú prácu. Dozrievalo to dosť dlho a ani to hľadanie nebolo celkom bez problémov. Ale stále som si hovoril: - Medveď veď ty si sakra v svojej profesii odborník jak šlak. Máš viac ako desať rokov praxe a na poslednom mieste sa tvojími zásahmi zvýšila produktivita práce o viac ako 1000 percent. No vážne je to tak. 1000 percent. Keby mi to niekto poveda,l tak neuverím, ale čísla nepustia. Môžem sa pokojne a bez preháňania vyhlásiť za profíka a odborníka. Takže nájsť adekvátnu prácu by snáď nemal byť až taký problém.

  • 13. júl 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 85
Macko mudruje - Čarnogurský verzus Beňová

Roman Daniel Baranek

Macko mudruje - Čarnogurský verzus Beňová

Tak sme sa práve dozvedeli novinku v relácii Na telo. Jej autor p. Čarnogurský na to prišiel. Zistil, že pán Gabura má morálne právo vyjadrovať sa k životu homosexuálnych občanov urážlivo a dehonestujúco. Prečo? Lebo je to teológia a navyše má pán Gabura deväť detí z ktorých každé bude (samozrejme okľukou cez štátny rozpočet) prispievať na dôchodok homosexuálnym občanom či predstaviteľom Inakosti. Mne neostáva len dodať asi toľko. Ja tiež zarábam a odvádzam dane. Tak ako drvivá väčšina homosexuálnych občanov. Nikdy, ale skutočne nikdy ma nenapadlo uvažovať o tom, koľkým predstaviteľom KDH, ich rodičom a deťom prispievam na dôchodky či vzdelanie. Až vyjadrenie Jána Čarnogurského ma postavilo pred túto úvahu. Ale hneď vzápätí som ju odohnal ako dobiedzajúcu muchu. Som predsa milujúci a tolerantný človek. tenjeho

  • 24. jún 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 126
Macko mudruje - Normálnosť

Roman Daniel Baranek

Macko mudruje - Normálnosť

Film Angus 1995: Čo sa stane so subjektom, ktorý je súčasťou celku a významne sa od celku odlišuje? Celok ho s veľkou pravdepodobnosťou pohltí. Ak však má ten subjekt dostatok energie, vytrvalosti, odvahy a dostatok sily čeliť celku, energia celku sa časom vyčerpá. A na začiatku odlišný subjekt, stáva sa súčasťou celku. NORMÁLNOSŤ NEJESTVUJE. tenjeho

  • 16. jún 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 83
Medveď mudruje - Spomínam si

Roman Daniel Baranek

Medveď mudruje - Spomínam si

Milujem filmy a milujem niektoré scény v tých filmoch. Zasahujú ma a dokážem si ich vybaviť celkom detailne. Aj tú scénu z konca filmu 1492 - dobytie raja, kde sa Columbusov syn snaží zapísať niečo z jedinečných zážitkov svojho otca. Gérard Depardieu povie len - I remember... Jeho syn tie slová zapíše. Otec je ale ticho. Kamera s vráti k Depardieuovmu detailu a divák má možnosť vidieť jeho oči. V nich celý ten neopakovateľný nádherný a strašidelný príbeh. Všetko je v tých očiach. Ale nie je nikto kto by to dokázal zapísať. Dnes tu sedím sám. Partner má chorú mamu. Treba sa postarať. Koniec koncov, tak to má byť. Sedím a spomínam - I remember... ako dobre by mi padlo keby sa to pokúsil napísať niekto iný...

  • 2. jún 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 66
Ahoj Bobinko.

Roman Daniel Baranek

Ahoj Bobinko.

Je 21.3.1993. Veľmi presne pamätám tento deň. V reštaurácii Bellevue, čo je pomerne honosný názov pre priestorovo veľký, ale inak skutočný pajzel, sa koná druhý ročník misáka, t.j. najkrajšieho gay chlapca. Akciu organizuje Ganymedes , Hnutie za rovnoprávnosť homosexuálnych občanov v SR.

  • 22. mar 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 53
reklama
Medveď mudruje - stretnutia

Roman Daniel Baranek

Medveď mudruje - stretnutia

Rád sa stretávam s ľuďmi. Také celkom obyčajné stretnutia s rozhovormi, kde jeden druhému vidí do očí a nemusí sa namáhať predstavivosťou, ako asi vyzerá spolubesedník. Niekedy len počúvam. Inokedy sa mi huba nezastaví. Je pre mňa prijemné byť s ľuďmi. A občas, pri rozhovoroch sa stane zvláštna vec. Pocítim srdce a človečinu a to je na stretnutiach to úplne najkrajšie. Cítim blízkosť človeka, ktorý sa neschováva za názory a frázy, ale prináša seba.

  • 1. mar 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 72
Medveď mudruje - Prečo nemám rád telenovely

Roman Daniel Baranek

Medveď mudruje - Prečo nemám rád telenovely

Nie, naozaj ich nemám rád. Z našej maminy si robievam srandu, že tie telenovely pozerá a občas jej aj tak trochu akože nedávam. No Cheri! Zase pozeráš tie somariny? Veď až sem cez telefón počujem, ako Miguella alebo Fernando nariekajú, jasné že to kukáš. Nikdy som vlastne nevysvetlil, prečo ich nemám rád. Čo mi na nich vadí.

  • 8. feb 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 4 474x
  • 137
Čo ten medveď v noci vyvádza

Roman Daniel Baranek

Čo ten medveď v noci vyvádza

Niekedy sa v noci zobudím. Nič mimoriadne ani strašidelné. Jednoducho otvorím oči a som hore. Tak celkom úplne hore a bdelý. Ja spím rád a tak, keď sa mi to stalo prvý krát, dosť ma to rozhodilo. Čo mám čo otvárať oči takto uprostred noci. Mám spať. Aj teraz sa často ešte snažím, držať chvíľu oči zatvorené, ale dobre viem, že to znova urobím...

  • 18. jan 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 78
Medveď mudruje - ... že áno.

Roman Daniel Baranek

Medveď mudruje - ... že áno.

Nemôžem za to. Stáva sa mi to pravidelne. Každý rok už tak okolo desiateho v decembri ma to z ničoho nič prepadne a drží ma to fest. A priznávam sa dobrovoľne, že sa na to aj teším. Takže vlastne žiadny stres. Každý rok okolo desiateho v decembri ma prepadnú - Vianoce, a zašibe mi.

  • 14. dec 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 54
Macko o závislostiach.

Roman Daniel Baranek

Macko o závislostiach.

Zima roku 2003. Sedím asi s dvadsiatimi ženami na tarotovom seminári v Martine. Seminár vedie môj Medveď. Dámy sú skvelé seminaristky. Pozorné a nesmierne vnímavé. Ach, keby sa tak Medveďovi dostala čo len jedna desatina pozornosti tu v Bratislave na podobných akciách, možno by mohol v organizovaní tarotových kurzov pokračovať do dnešných dní. Ale samozrejme nie o tomto som chcel. Už vtedy ma zaujal Medveďov výklad tarotovej karty Diabol.

  • 5. dec 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 453x
  • 38
reklama
SkryťZatvoriť reklamu